GasTerra Ladiesrun 2020: virtueel hardlopen voor het goede doel
Hardlopen voor het goede doel in virtueel Groningen
Vrouwen konden dit jaar weer de GasTerra Ladiesrun Groningen beleven. Dit jaar niet op een bruisende en roze Vismarkt, maar gewoon in de buurt, vanuit huis, met een innovatieve app. In één moeite door zetten ze zich daarbij in voor het goede doel Pink Ribbon, dat onderzoek naar borstkanker financiert.
Via de revolutionaire MyTrace-app werd de beleving van de GasTerra Ladiesrun Groningen zo levensecht mogelijk nagebootst. Deelneemsters hadden tijdens deze virtuele editie de keuze uit vier afstanden: 2,5 km, 5 km, 7,5 km of 10 km en verschillende startwaves verspreid over beide dagen. MyTrace nam hen mee over het parcours in Groningen. Via hun oortjes hoorden zij een officieel startmoment; ook werden de gelopen tijden geregistreerd. En onderweg kregen de loopsters verschillende audioboodschappen en aanmoedigingen van een enthousiast publiek te horen. Tegelijkertijd werden ze op de hoogte gehouden van hun tussentijden, gemiddelde snelheid en klasseringen en hoorden ze waar ze zich op het originele parcours bevonden. Alle informatie, inclusief de eindtijd, verscheen na afloop in de app op een persoonlijke tijdlijn.
Bewegen is essentieel
De virtuele GasTerra Ladiesrun Groningen gaf vrouwen de kans om hun trainingskilometers op een bijzondere manier te verzilveren. "Nu de deelneemsters niet naar het evenement kunnen komen, brengen wij de beleving van het evenement naar de deelneemsters. Wij geloven dat dagelijks bewegen essentieel is en een belangrijke bijdrage levert aan het realiseren van een gezondere wereld.", aldus Michelle Mencke, projectmanager GasTerra Ladiesrun Groningen, voorafgaand aan de start.
Pink Ribbon en GasTerra
Dankzij de inzet van de deelneemsters aan de Ladiesrun werd de afgelopen jaren een aanzienlijk bedrag opgehaald voor Pink Ribbon. Allen kunnen bij inschrijving een vrijwillige donatie aan Pink Ribbon doen of op het speciale actieplatform hun deelname aan de run laten sponsoren. Zo draagt ieder haar steentje bij aan nieuw en baanbrekend onderzoek. Dat is nog steeds hard nodig, want in Nederland krijgt één op de zeven vrouwen borstkanker.’ Dat hoofdsponsor GasTerra zich ook in deze uitzonderlijke omstandigheden weer aan de Ladiesrun en het goede doel wilde verbinden, sprak vanzelf. ‘Pink Ribbon verdient ook in deze Corona-tijd extra aandacht’, aldus CEO Annie Krist.